Daisypath Wedding Ticker

Sunday, November 21, 2010

hakikat kelemahan


Kerana namaku manusia
Maka wajar diriku untuk melemah
Namun ia bukanlah alasan
Bagi menutupi segala kesalahan

Terkadang terjelopok kita jatuh
Terasa bangkit itu tiada gunanya
'Berpura mati' itu hakikatnya lebih mudah
Berbanding bangkit menghapus duka lara

Namun ingatlah wahai diri
Hidup bukan di dunia cuma
Alam akhirat masih banyak soalnya
Sudahkah kita bersedia wahai diri

Kerana kita cumalah hamba
Maka pastilah kekurangan kita punya
Namun ia bukanlah alasan
Yang boleh diberi kepada tuhan

Aku lemah, kerana itu aku bermaksiat
Aku terlupa, kerana itu aku tidak beribadah
Aku manusia, kerana itu aku lupa
Aku hamba, kerana itu aku kekurangan

Cukup, cukup, cukup wahai diri
Cukuplah kepada dirimu alasan diberi
Jangan kepada tuhan alasan itu kauberi
Kerana tuhan tidak mahu mendengar itu semua

Memang Allah itu Maha Mendengar
Namun sekadar alasan tidak akan mengubah apa-apa
Yang sepatutnya kita tampilkan
Adalah keteguhan kita untuk memperbaikinya

Usah takut pada kegagalan
Usah risau akan ketewasan
Kerana kau telahpun temui kejayaan
Tika kau bangkit dari kejatuhan

Tetaplah bangkit wahai diri
Allah berserta orang-orang beriman itu senantiasa memerhatikanmu
[9:105]

3 comments:

beruang diabetes said...

huda! =(

huda laa said...

hee, awat??
copy paste ja ni, tapi macam ssuai dgn rasa hati..hehe

~~shantiquekerrrrrr~~ said...

bermakna :)