Daisypath Wedding Ticker

Friday, April 2, 2010

apabila smua jalan trasa buntu, maka fikirkanlah janji yg ada dalam surah al-insyirah..

Suatu urusan menghimpitku membuatku cemas dan gelisah berlarut-larutan. Aku terus berfikir mncari jln penyelesaian dari kecelaruan itu dgn bbagai cara dan usaha.
tapi aku tak menemukan satu pun penyelesaian utk kluar darinya, hgga ada sbuah ayat yg menawarkan kpdku, ayat itu adalah..

...Barang siapa yang bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan ke luar.(surah ath-thalaaq, 65:2)


stlah itu aku sedar bhwa ketaqwaan adalah jalan kluar dari kebingungan. itu sbbnya aku berusaha meningkatkan ketaqwaanku, maka aku pun menemukan jalan keluarnya..
ibnu Al-Jauzi

taqwa menurut org2 yg beraqal merupakan penyebab segala kebaikan. tidaklah skali-kali trjadi seksaan, melainkan kerana dosa ; dan tidaklah sekali-kali seksaan dihilangkan, melainkan kerana taubat.
Kekeruhan, kesedihan dan kesengsaraan, tiada lain merupakan balasan dari pelbagai perbuatan yg telah kulakukan, seperti sambil lewa dalam mengerjakan solat, mengumpat wanita muslimah, meremehkan hijab, atau melakukan hal yg diharamkan..

Sesungguhnya, org2 yg menentang jalan Allah mesti mesti membayar harga penentangan itu dan menutupi nota kealpaan dengan melakukan ketaatan. Yg menciptakan kebahagiaan itu adalah Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Bagaimana anda memohon kebahagiaan dari selain Allah? Seandainya setiap orang memiliki ketaatan, maka di bumi ini tidak akan tersisa lagi org2 sedih dan sengsara.

petikan dari buku jgn bersedih jadilah WANITA YG PLG BAHAGIA~

~pintalah kebahagian dari pencipta Kebahagiaan~




teruskan tersengih~(hehe, tersenyum cukup!)
Selamat hari lahir awa~

jauhkan pemikiranmu dari keputusasaan
dan Lupakanlah keberadaannya. Pusatkan perhatianmu
pada kesuksesan, sehingga pada keadaan yg demikian, anda tidak
mungkin berasa gusar~



1 comment:

beruang diabetes said...

hurmmm~
ape itu urusan menghimpitkan? x cite pun